Witamy w kwietniu! Najnowszy numer SUKCESU jest już dostępny 🌞 zapraszamy do lektury najpopularniejszego magazynu lifestylowego o Poznaniu 🌞  

Organizator:

WARTO być zielonym

04.05.2021 09:37:08

Podziel się

O tym, że Warta Poznań jest zielona, wie każdy kibic. Ale kolor nie kończy się tylko na stroju piłkarzy, klubowym autobusie i szalikach kibiców. Warta Poznań ma zielone serce, któremu bliska jest ekologia. I choć można powiedzieć, że jest to dzisiaj bardzo modne słowo, to tak naprawdę ekologia jest podstawą wszelkich przemian zaplanowanych w poznańskim klubie piłkarskim. Warta Poznań nie tylko chce stać na straży wartości ekologicznych. Ona już to zaczęła robić!

TEKST: Klaudyna Bogurska-Matys 
ZDJĘCIA:
Klaudia Berda / Warta Poznań

I bardzo dobrze, że ekologia jest dzisiaj trendy! To właśnie przez to z roku na rok żyjemy coraz bardziej ekologiczne. Dzięki zaostrzonemu prawu musimy segregować odpady, płacić w sklepach za torby foliowe, a odpady niebezpieczne zawozić do specjalnie wyznaczonych miejsc. A to przecież nie wszystko. Te małe kroki, te drobne zmiany powodują, że ogromną ulgę odczuwa Matka Ziemia. Trzeba o tym pamiętać, że właśnie te szczegóły, mają tak ogromną wartość. Wie o tym doskonale Warta Poznań i ludzie, którzy mają realny wpływ na budowanie najbardziej „zielonego” klubu w Polsce.

ZIELONA WARTA

Barwy to część tożsamości klubu sportowego. Wie o tym każdy kibic, piłkarz i trener. Obok herbu to właśnie one wyznaczają stronę identyfikacji klubu. Budując markę klubu sportowego zdecydowanie należy je uwzględniać. – My widzimy w naszych barwach jeszcze inny potencjał – zapewnia Jarosław Żubka, dyrektor ds. marketingu i komunikacji, Warta Poznań S.A. – W końcu zielony kojarzy się z byciem eko. Chcemy się realizować właśnie w takim wymiarze misyjnym, a ekologię uczynić ważnym ogniwem planu rozwoju klubu. Dlatego zależy nam na tym, żeby nasze barwy wybrzmiały w naszej całej komunikacji – dodaje. I chyba absolutnie nikogo to nie dziwi, że bycie zielonym, to bycie ekologicznym. Warta Poznań zawsze miała w swoim DNA stanie na straży pewnych wartości. Kiedyś był to patriotyzm – takie były przecież wymagania czasów, w których Warta Poznań się zawiązywała. A dzisiaj jest to troska o środowisko naturalne. – W końcu funkcjonujemy w rzeczywistości, która tego wymaga – mówi Jarosław Żubka. – Bycie zielonym ma dla nas wielopłaszczyznowe znaczenie. Jest to oczywiście bycie kibicem Warty Poznań, ale także bycie wrażliwym w aspekcie ekologicznym.

ZIELONA INSPIRACJA

Warta Poznań przygotowała „Strategiczny plan rozwoju 2020–23”, w którym ekologia stanowi istotną część. – Jest to zupełnie nowe podejście w Polsce – zapewnia Jarosław Żubka. – Tworząc ten dokument na pewno inspirowaliśmy się angielskim klubem Forest Green Rovers F.C. Jest to klub, który bardzo mocno postawił na ekologię. Tam naprawdę wszystko jest „zielone” – od wyposażenia kuchni, po ekologiczną trawę na murawie – dodaje. Kolejną inspiracją był niemiecki klub Wolfsburg. Okazuje się, że w cyklicznych raportach skrupulatnie wykazują, o ile udało im się ograniczyć zużycie wody, papieru do drukarek, a nawet emisję CO2. Nikogo pewnie nie dziwi, że ich herb jest także… zielony.

Klub Warta Poznań jest w fazie przemian i dlatego tak ważne dla właściciela i pracowników jest to, żeby od samego początku budować zielony klub. I to w pełnym tego słowa znaczeniu. Poszukiwania sponsorów klubu również skupiało się na odpowiedzialnych firmach, które mają w swoich priorytetach bycie eko i dbanie o środowisko naturalne.

ZIELONY SPONSOR

– Decyzja o tym, by zostać sponsorem głównym Warty Poznań, była przemyślana i nie było w niej przypadku. Od dłuższego czasu przyglądaliśmy się rozwojowi Klubu i widzimy, że ma on duży potencjał. Mamy podobne priorytety, zarówno jeśli chodzi o rozwój, jak i kwestie ekologii. Już sama nazwa naszej marki BeGreen pokazuje, że silnie utożsamiamy się z Wartą Poznań, która ma przydomek „Zieloni” i mocno akcentuje swoje zaangażowanie w ochronę środowiska naturalnego – mówi Piotr Lesiński, prezes zarządu BeGreen. – Podpisujemy się pod tym przekazem i ze swoją ofertą systemów fotowoltaicznych chcemy trafiać do świadomego odbiorcy, a zależy nam na dotarciu do klientów biznesowych, małych i dużych przedsiębiorstw. Warta Poznań skupia się na funkcjonowaniu wewnątrz organizacji. I oczywiście energia pochodząca z paneli słonecznych jest tutaj godna pochwały, to redukcja zużycia plastiku jest kolejnym – ogromnym krokiem dla środowiska. Wkrótce znacząca część wody będzie nalewana do bidonów zawodników. Dzięki temu sukcesywnie maleje wskaźnik wykorzystywanego w klubie plastiku. – Po kilku rozmowach z przedstawicielami Warty Poznań wiedzieliśmy, że chcemy z nimi współpracować. Jako SoftWater istotnie możemy przyczynić się do realizacji jednego z celów klubu, czyli ograniczać zużycie plastiku – mówi Bartosz Kaczmarek, właściciel SoftWater, firmy zapewniającej m.in. dystrybutory wody alkalicznej.

ZIELONE PLANY  

Serce Warty Poznań jest prawdziwie zielone i zaczyna mocniej bić, gdy tylko pojawia się temat ekologii. Klub przymierza się do budowy nowego obiektu i ma to być bardzo „zielony budynek i teren”. – Przed nami jeszcze bardzo dużo pracy, ale najważniejsze, że znamy nasz kierunek i cel – mówi Jarosław Żubka. – Jesteśmy otwarci na każdą zieloną współpracę.