Witamy w kwietniu! Najnowszy numer SUKCESU jest już dostępny 🌞 zapraszamy do lektury najpopularniejszego magazynu lifestylowego o Poznaniu 🌞  

Organizator:

Biuro do wynajęcia

17.04.2018 12:00:00

Podziel się

Paweł Polewski właśnie uruchamia działalność gospodarczą. Poza formalnościami jest jeszcze jeden problem, którego się nie spodziewał. Spośród ofert biur do wynajęcia, zamieszczonych na stronach internetowych, część jest albo nieaktualna, albo po prostu nieczytelna. I co zrobić? Udać się do specjalistów w tej dziedzinie, a tu z pomocą przychodzi Marcin Ławniczak z CRE Property, który ma największą bazę nieruchomości biurowych w Poznaniu.

SPISAŁA: Joanna Małecka
ZDJĘCIA: Sławomir Brandt
Podziękowania dla Pawła Polewskiego

Chciałbym wynająć biuro o wielkości 100 metrów kwadratowych…

Marcin Ławniczak: Poznań ma w tej chwili ponad 450 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni biurowej do wynajęcia i wciąż powstają nowe. Mamy w swojej ofercie biura zarówno dla tych, którzy chcieliby mieć siedzibę w szklanym biurowcu, eleganckiej kamienicy, ale także w biurowcach klasy B, C, w centrum i na obrzeżach miasta.

A co, jeśli chciałbym wystartować za miesiąc?

To się może udać. W przypadku powierzchni do 100 metrów kwadratowych jest szansa, że proces potrwa krócej, w przypadku większych powierzchni mogłoby to potrwać nawet do 6 miesięcy. Najpierw muszę poznać Pana potrzeby i zestawić je z tym co mamy w ofercie. Następnie zaproszę Pana na spotkania z właścicielami/administratorami budynków, a dalej dokonamy  analizy i jeśli wybierzemy dogodną lokalizację, rozpoczniemy negocjacje z wynajmującym.

A co dalej?

Negocjujemy dla Pana najlepszą cenę. Potem oczywiście przychodzi czas na podpisanie umowy. Mamy różne typy umowy najmu: na czas określony bądź nieokreślony. Coraz częściej jednak podpisuje się umowy czasowe, choćby z tego względu, że właściciel wykłada pieniądze na aranżację biura i chce, żeby najemca był tam jak najdłużej. Proszę się niczym nie martwić. Po zakończonym procesie nie zapominamy o swoich klientach. Towarzyszymy im przy oddaniu powierzchni, podpisaniu protokołu zdawczo – odbiorczego. Później monitorujemy, czy wszystko w porządku, czy jeszcze coś można pomóc.

Brzmi fantastycznie, ale ile to kosztuje?

Pana to nic nie kosztuje.

A według Pana lepiej wynająć czy kupić?

To zależy od prowadzenia strategii działalności gospodarczej. Jeśli mamy stałe opłaty z tytułu wynajmu, możemy wrzucić to sobie w koszty. Jeżeli jednak zarządzamy firmami produkcyjnymi, gdzie potrzebne są hale, to z pewnością bardziej opłaca się kupić ziemię i wybudować własną siedzibę. Jeżeli pracodawca zatrudnia pracowników biurowych wtedy najlepiej, najszybciej i najtaniej jest wynajmować.

Wielu moich znajomych zupełnie nie wie, że takie firmy jak Wasze, istnieją.

No tak, bo zazwyczaj wchodzi się w portale, które proponują nieruchomości na wynajem. Jeśli wpisze Pan hasło „biura do wynajęcia Poznań” wyskoczymy zaraz w trzech pierwszych wynikach. Dalej, może Pan wejść na naszą stronę i wyszukać spośród 80 obiektów biurowych w Poznaniu to co Pana zainteresuje. Jeśli czegoś nie ma, to znajdziemy. Cieszę się, że przyszedł Pan do nas, ponieważ możemy spojrzeć na problem szerzej, mogę Pana poznać i uszyć dla Pana ofertę na miarę potrzeb.