🍂 Listopadowe wydanie dostępne na naszej stronie 🍁 zapraszamy do lektury 🍂 najpopularniejszy magazyn lifestylowy o Poznaniu 🍁 POLECAMY  

Organizator:

Co i jak jeść uprawiając sport

22.08.2022 10:21:10

Podziel się

Odpowiedni sprzęt, wybór akcesoriów, podjęcie decyzji – trening grupowy czy indywidualny. Wiele aspektów wpływa na jakość naszej aktywności fizycznej, a wśród nich bardzo ważnym jest zdrowa i zbilansowana dieta. O czym należy pamiętać rozpoczynając przygodę ze sportem lub wracając do niego po wakacyjnej przerwie? Sprawdźcie!

 

Odpowiednie nawodnienie, regularność przyjmowanych posiłków oraz ich jakość – to filary zdrowego żywienia osób aktywnych fizycznie. Dodajmy do tego czas na regenerację i mamy przepis na wydajne uprawianie sportu i osiąganie coraz lepszych wyników. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz przygodę ze sportem czy wracasz po dłuższej przerwie, o tych prostych zasadach warto pamiętać!  

Zbilansowane posiłki, czyli jakie?
Podstawę diety osób aktywnych fizycznie stanowią węglowodany. Dostarczają one energii, a także uzupełniają glikogen mięśniowy, będący wsparciem energetycznym organizmu w trakcie uprawiania sportu. Codzienna dieta powinna zawierać wartościowe źródła węglowodanów np. pochodzące z kasz, ryżu, czy pieczywa. Kolejnym bardzo ważnym elementem diety osób aktywnych jest białko, które dostarczamy jedząc m.in z  chude mięso drobiowe, ryby, jajka, nabiał i rośliny strączkowe. Ten makroelement pełni w organizmie zarówno funkcje budulcowe, jak i regeneracyjne, które są szczególnie istotne dla osób uprawiających sporty sylwetkowe i chętnie uczęszczających na zajęcia fitness i siłownię. W odpowiednio zbilansowanej diecie należy pamiętać także o olejach roślinnych oraz orzechach jako źródłach tłuszczów, a także o dostarczaniu wszystkich witamin, składników mineralnych oraz błonnika w warzywach i owocach.

Jak połączyć te zasady z codziennymi obowiązkami i uniknąć rutyny na talerzu? Idealne rozwiązanie dla osób aktywnych fizycznie i prowadzących intensywny tryb życia to catering dietetyczny. Poznański rynek diety pudełkowej daje wiele możliwości wyboru, a wśród nich CityDiet – zbilansowane, różnorodne posiłki z kuchni całego świata, bazujące na składnikach wysokiej jakości i dostarczane w ekologicznych opakowaniach. Catering oferuje diety dla sportowców – CityDiet Sport i CityDiet Low Carb, standardowe – m.in. CityDiet Meat & Vege czy CityDiet Vege & Fish, a także specjalistyczne – o niskim indeksie glikemicznym (CityDiet Low IG i CityDiet Low IG Vege & Fish) oraz bez glutenu (CityDiet Gluten Free). Jeszcze lepsze dopasowanie do indywidualnych potrzeb gwarantuje dieta z wyborem menu. Posiłki przygotowywane są przez zespół ekspertów – kucharzy oraz dietetyk specjalizującą się w suplementacji i żywieniu w sporcie. Catering wyróżnia także oferowana dostawa popołudniowa, a także możliwością odbioru osobistego w centrum miasta. Osiągnięcie zdrowej formy to maraton, nie sprint, a w całym procesie warto korzystać ze wsparcia ekspertów.

Sprawdź nas i zasmakuj zdrowia:

www.citydiet.pl

hello@citydiet.pl

tel. 880 419 000