Organizator:

Jak praca zdalna zmienia nasze firmy?

10.08.2020 14:35:28

Podziel się

Każdy, kto kosztował pracy zdalnej wie, że praca poza biurem wymaga żelaznej dyscypliny. Godziny na pracę trzeba zaplanować w harmonogramie dnia, dopasować do reszty zespołu oraz realizowanych procesów – co wcale nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać…

TEKST: Mariusz Czajkowski: socjolog z wykształcenia. Od ponad 20 lat związany zawodowo z nowymi technologiami i reklamą internetową w firmach sektora IT oraz branży reklamowej i interaktywnej. Pracował dla takich marek jak: BZ WBK Leasing, Exide Polska, SGB Bank S.A., DomData AG, Duon S.A., Maserati, OTOMOTO, WFM Kuchnie i wielu innych. Pasjonat biznesowego zastosowania technologii i fan ekosystemu reklamowego Google. Prywatnie wytrawny piechur i rowerzysta z zamiłowaniem do fotografii przyrodniczej. Obecnie pracuje w Agencji https://www.r360.eu/pl.

 

Komunikacja z zespołem i klientami to podstawa. Telefon nie wystarcza – warto go uzupełnić o telekonferencje korzystając ze: Skypea, Hangouta, pokojów Facebooka lub Zooma. Wszystkie wymienione narzędzia są bezpłatne. Zoom posiada też wersje płatne, ale darmowa może być zupełnie wystarczająca przy efektywnym podejściu. Do planowania zadań przyda nam się jedna z dostępnych aplikacji, np. Trello.

Wyszukiwanie jest najważniejsze

Właściwie to najważniejsza jest wyszukiwarka. Ona pozwala nam wyszukiwać to, co nas interesuje – wyznacza drogę, pokazuje treści, których wyszukujemy. Jak wszyscy wiemy, wyszukiwarka Google zdominowała wyszukiwanie na świecie. Tylko niektóre kraje wyróżniają się na tej mapie, próbując rozwijać własne wyszukiwarki, np. Rosja z Yandexem. Wynika to z faktu, że algorytm tej wyszukiwarki okazał się najbardziej skuteczny i prezentował treści zbliżone do fraz zapytania, których rzeczywiście poszukiwali internauci. 

Czego wyszukujemy?

Wyszukujemy takie frazy, jakie są w danym momencie nam potrzebne – to ważne informacje o użytkownikach. Jak pokazuje Google Trends, w marcu i pierwszej połowie kwietnia wyszukiwania dotyczyły wirusa, dokładnie wtedy, gdy na świecie przypadał szczyt epidemii. Gdy wskaźnik zaczął spadać – spadły również wyszukiwania z tym związane, a wróciły bardziej „standardowe” frazy dotyczące pogody i wiadomości.

Bądź widoczny albo zgiń (w biznesie)

Uczyń swoją stronę widoczną i dostępną dla internautów. Aby strona Waszej firmy była widoczna, musisz sprawdzić, jak zachowuje się wyszukiwarce. Ponieważ najpopularniejszą wyszukiwarką jest Google, sprawdź jak dostosować Twoją stronę pod jej kątem.

Po pierwsze sprawdź prędkość witryny na stronie: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/. Wynik pokaże, jak strona zachowuje się na desktopie i wersjach mobilnych.

Kolejnym krokiem, wręcz obligatoryjnym, jest sprawdzenie dostosowania strony do urządzeń mobilnych: https://search.google.com/test/mobile–friendly.

Teraz masz już wskazówki, co należy poprawić. Jeżeli poprawisz błędy, Twoja strona www zyska w rankingu Google. Warto popracować nad tymi wskazówkami. Prawie każda strona może mieć za ciężkie pliki graficzne – dostosujmy je do strony. Pomoże nam w tym narzędzie do optymalizacji grafik na strony www: https://tinyjpg.com/

Użytkowniku uzbrojony w te narzędzia – musisz poprawić wyniki swojej strony! Nie masz wyjścia. Może być tylko lepiej. Twój trud zostanie nagrodzony. Uwierz, że warto. Rubikon rozwoju został przekroczony i nie ma odwrotu. 

Wyszukiwanie produktów i usług

W tym czasie wszyscy szukaliśmy w Internecie czegoś do kupienia. Ja kupiłem zmywarkę wraz z pakietem usług. Także w tym samym sklepie zamówiłem usługę wniesienia, podłączenia oraz zabrania starej zmywarki. Wybrany sklep zyskał we mnie klienta, bo wszystko mogłem zamówić i zapłacić online. Praktycznie nie ma dziś sfery produktów i usług, których nie można sprzedawać w tym kanale.

Stwórz profil firmy Google Moja Firma

Stwórz stronę swojej firmy w Google Moja Firma. To całkowicie darmowe narzędzie, które pozwala wybić się z niebytu w wyszukiwarce wielu małym firmom. Tutaj należy opisać firmę, podać zakres działania, godziny pracy oraz regularnie dodawać wpisy ze zdjęciami. To darmowe i doskonałe narzędzie do napędzania ruchu na własną stronę www. Link do narzędzia: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/.

Materiały pomocnicze

Historia Google
https://about.google/intl/ALL_pl/our–story/
http://searchnews.org/2019/09/24/video–most–popular–search–engines–1994–2019/

Narzędzia Google do testowania stron
Prędkość strony: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
Dostosowanie do wersji mobilnej: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Narzędzie Google dla firm
Google Moja Firma https://www.google.com/intl/pl_pl/business/

Zarządzanie zadaniami
https://trello.com/pl

Komunikacja z zespołem i klientami
Skype: https://www.skype.com/pl/features/skype–web/
Zoom: https://zoom.us/
Google Hangouts: https://hangouts.google.com/
Pokoje Facebooka: https://www.messenger.com/rooms