Witamy w kwietniu! Najnowszy numer SUKCESU jest już dostępny 🌞 zapraszamy do lektury najpopularniejszego magazynu lifestylowego o Poznaniu 🌞  

Organizator:

Wszystko zaczęło się 25 lat temu w Poznaniu

03.06.2022 07:11:19

Podziel się

Ostatnie miesiące dla Selgros Cash & Carry to czas podsumowań i planów na przyszłość. Wszystko za sprawą wyjątkowego jubileuszu. Marka, która swoje pierwsze kroki w Polsce stawiała w Poznaniu, obchodzi w tym roku 25 lat istnienia. A to przywodzi na myśl wspomnienia: ogromne zainteresowanie, zablokowane ulice i… tony papieru toaletowego. Historia Selgrosa to również historia przemian polskiej gastronomii. Poznaj ich smak!

TEKST i ZDJĘCIA: Selgros

25lat temu w Poznaniu otwarto pierwszą halę Selgros Cash & Carry. Dzisiaj to ogólnopolska sieć hal handlu hurtowego, która zaopatruje sklepy, hotele, restauracje, firmy cateringowe, instytucje takie jak szpitale czy szkoły, przedsiębiorców oraz klientów detalicznych w produkty spożywcze i przemysłowe. Obecnie działa w 19 polskich oddziałach, zatrudniając ponad 4500 pracowników. Jest rozpoznawalna w całym kraju i cieszy się uznaniem klientów.

Nowoczesny handel dopiero raczkował
Jak wyglądały początki? Wszystko było zupełnie inne niż teraz. Właściciele niemieckiej sieci postanowili dokonać ekspansji na rynek wschodni. Zdecydowali się umieścić pierwszą halę w stolicy Wielkopolski. W Polsce czasów transformacji nowoczesny handel dopiero raczkował. W 1997 roku na poznańskim Starym Rynku znajdowało się niewiele restauracji. Do klientów firmy należeli więc głównie właściciele małych sklepów spożywczych. Oczekiwali jakościowych produktów w atrakcyjnych cenach. Dziś dla konsumentów to stanowczo za mało. Alexander Orlowski, Prezes Zarządu Transgourmet Polska, operatora marek Transgourmet i Selgros Cash & Carry mówi, że przedsiębiorcy, gastronomowie i klienci indywidualni są bardziej świadomi, a zatem wymagający. Zwracają uwagę na pochodzenie artykułów, ich jakość i to, czy są wytwarzane i dostarczane w sposób odpowiedzialny. Wzrosło także znaczenie obsługi, bycia doradcą, partnerem merytorycznym.

W ciągu ostatnich 25 lat poznańska gastronomia przeszła gruntowne zmiany. Dziś w mieście znajduje się kilkaset restauracji oferujących dania ze wszystkich stron świata. Wraz z rozwojem branży, gastronomia zaczęła odgrywać coraz ważniejszą rolę dla Selgros Cash & Carry. Firma nie była jedynie biernym świadkiem przemian rynku. Niejednokrotnie to właśnie ona zmieniała standardy branży, edukując, wprowadzając nowe rozwiązania i podnosząc jakość produktów. Zespół Selgrosa tworzyli młodzi ludzie, którzy mieli poczucie, że robią coś ważnego. Z zapałem rozwijali firmę, wierząc, że wkrótce czeka ich sukces. A ten przyszedł szybciej niż się spodziewali.

Kolejka blokuje miasto
W dniu otwarcia hali w Poznaniu na miejscu pojawiło się mnóstwo klientów. Ich zainteresowanie było tak duże, że kolejki wstrzymały ruch w części miasta. Rondo Starołęka zablokował sznur samochodów. Kierowcy zmierzali do Selgros Cash & Carry. Na otwarcie zamówiono duże ilości… papieru toaletowego i pasty BHP. Przedmioty, których wiecznie brakowało w poprzednim ustroju, cieszyły się ogromnym powodzeniem.

Priorytetem firmy od zawsze było i jest stabilne partnerstwo. Selgros ciągle dba o systematyczne wzbogacanie asortymentu, rozwijanie usług dowozu zakupów do klientów z branży HoReCa oraz modernizację hal. W 2015 roku firma uruchomiła kolejny kanał dystrybucji, wprowadzając markę Transgourmet Foodservice. Odpowiada ona za zaopatrzenie gastronomii, HoReCa oraz punktów zbiorowego żywienia za pomocą własnej floty ciężarówek i nowoczesnego centrum dystrybucyjnego w Ożarowie Mazowieckim.

Alexander Orlowski zwraca uwagę, jak intensywnie Transgourmet Polska pracuje nad tym, by być profesjonalnym partnerem dla branży gastronomicznej. To jeden z wielu ambitnych celów, które sobie stawia. Firma dąży do tego, by być numerem jeden w Polsce w dostawach dla gastronomii oraz punktów zbiorowego żywienia.

Są też rzeczy, które się nie zmieniły. To klienci korzystający z usług Selgrosa od samego początku. Od 25 lat cenią firmę za wszechstronną ofertę, jeden z najszerszych asortymentów na polskim rynku, wygodę i bezpieczne zakupy. Jednak największe znaczenie odgrywa atmosfera, której na próżno szukać gdzie indziej. Obsługa, doradztwo i współpraca to atuty, które sprawiają, że konsumenci nie zmieniają swojego dostawcy.

Świeże produkty z całego świata
Zarówno 25 lat temu, jak i dziś hale Selgros Cash & Carry oferują klientom jeden z najszerszych asortymentów na rynku. Dostępny jest bogaty wybór świeżych produktów spożywczych, w tym bardzo dobrze zaopatrzony dział z mięsem. Na miejscu przygotowywana jest wieprzowina, wołowina, jak również mięsa mielone, w przyprawach oraz kiełbasy surowe. Owoce i warzywa pochodzą od sprawdzonych dostawców z kraju i ze świata, i są przechowywane w zamkniętych pomieszczeniach o stałej temperaturze 8 st. C.

Ponadto, klienci mogą wybierać z ponad 200 gatunków świeżych ryb oraz owoców morza. Zapewniają to częste dostawy oraz stoły do ekspozycji z codziennie wymienianym lodem. Siłą Selgros Cash & Carry są również profesjonalni doradcy, którzy chętnie udzielą wskazówek i porad dotyczących oferowanych produktów.

Gotowi na wyzwania przyszłości
W tym roku Selgros obchodzi wyjątkowy jubileusz. Jednak to nie tylko okazja do świętowania, ale również do podsumowań i wyznaczenia kolejnych celów. Alexander Orlowski jest przekonany, że dzięki wytężonej pracy zespołu i międzynarodowej współpracy w obrębie grupy Transgourmet, Selgrosa czeka kolejne 25 owocnych lat.

W ostatnich latach Selgros sprostał wielu wyzwaniom, reagował na globalne zmiany i wspierał swoich klientów. Przezwyciężanie trudnych sytuacji sprawia, że pracownicy firmy w przyszłość patrzą z optymizmem. Z perspektywy czasu umieszczenie pierwszej hali Selgros w Poznaniu okazało się słuszną decyzją. Rozwijające się miasto dało nowe szanse nie tylko firmie, ale również klientom z branży HoReCa. Długa współpraca marki z lokalnymi restauratorami sprawia, że wciąż na nowo możemy odkrywać smaki Poznania, a smak Poznania to smak sukcesu.