Witamy w kwietniu! Najnowszy numer SUKCESU jest już dostępny 🌞 zapraszamy do lektury najpopularniejszego magazynu lifestylowego o Poznaniu 🌞  

Organizator:

Zwróć uwagę na te trendy. W 2022 pomogą Ci wyprzedzić konkurencję

01.02.2022 13:07:16

Podziel się

Początek roku każdorazowo sprawia, że marketingowcy oraz przedsiębiorący, planując swoje strategie, zachodzą w głowę, jakie działania pozwolą im osiągnąć założone cele. Świetną okazją do poznania trendów w branży marketingowej jest udział w Golden Marketing Conference 21–22 kwietnia, bo właśnie na te dwa dni zaplanowana jest dziesiąta, jubileuszowa edycja tej konferencji marketingowej. W oczekiwaniu na to wydarzenie zapytaliśmy prelegentów poprzedniej edycji, jakie będę trendy w 2022 roku.

TEKST: Leszek Lewandowicz

 

Joanna Kwiatkowska    
Co-Founder | Head of E-commerce, KUBOTA S.A.         
1. Marketing autentycznie inkluzywny. Działy marketingu coraz częściej skupiają się na komunikacji podkreślającej znaczenie różnorodności. Konsumenci posiadają pewne oczekiwania wobec marek. Coraz częściej weryfikują, jak rzucane slogany odnoszą się do rzeczywistości. Wspieranie różnorodności jest ważne – stanowi ona jeden z elementów napędzających rozwój wewnętrzny, jak i zewnętrzny firmy.
2. Remarketing i targetowanie treści w rzeczywistości bez plików cookie. Firmy będą podążać ku zmianie i rozwoju strategii marketingowych, koncentrując się na danych własnych, a także wdrażając zautomatyzowane metody typu media programmatic oraz technologie Dynamic Creative Optimization (DCO), by dostarczać użytkownikom spersonalizowane treści.
3. Tworzenie zwinnych (agile’owych) modeli kompetencji. Powodzenie wszelkich większych, jak i mniejszych akcji marketingowych oraz dostarczania odpowiednich doświadczeń użytkownikom będzie zależało od umiejętnego połączenia kompetencji kreatywnych, technologicznych oraz analitycznych. Duże znaczenie nabiorą nowe, zwinne struktury marketingowe, bazujące na interdyscyplinarnych zespołach, wykorzystujących współczesne technologie z zakresu sztucznej inteligencji (AI) skupione na rozwiązaniu konkretnych wyzwań.

Tomasz Grzemski          
CEO and Co-Founder, MACOPEDIA
W 2022 będziemy z pewnością obserwować dalszy rozwój doświadczenia hybrydowego – łączenie doświadczenia offline z online, aspektów fizycznych i cyfrowych w celu zwiększenia personalizacji, poprawy innowacyjności oraz usprawnienia komunikacji z odbiorcą. Ponadto, duży wpływ na marketing będzie miał rozwój sztucznej inteligencji, łączenie jej z analityką i obsługą klienta. Coraz więcej marek będzie wdrażać Q-commerce, będą prześcigać się w innowacjach i budować coraz więcej ciemnych sklepów, co dla konsumentów oznacza dostawy paczek nawet w ciągu 15 minut.
Można spodziewać się wzrostu znaczenia chatbotów i voicebotów oraz pojawienia się innych rozwiązań, wykorzystujących AI. Do powszechniejszego użytku wejdzie też prawdopodobnie technologia VR.

Wojciech Grzegorzyca
Communications Specialist, GAMESET
Moim zdaniem, trendem, który najsilniej wpłynie na branżę marketingową w przyszłym roku i kolejnych latach jest zdecydowanie metaverse. To określenie, które już wcześniej było znane przynajmniej części osób z branży marketingowej, ale w 2021 roku trafiło do mainstreamu za sprawą Marka Zuckerberga i było odmieniane przez wszystkie przypadki. Wykorzystanie tego trendu można było zauważyć już wcześniej, np. w gaming marketingu. Mam tutaj na myśli m.in. koncerty prawdziwych artystów w grze Fortnite, wspólną kolekcję marki Balenciaga i Epic Games czy kampanię zrealizowaną przez Gameset dla firmy ERBUD – w finale turnieju Walka o Koszyki, zorganizowanym w Hali Koszyki, zawodnicy rywalizowali na mapie będącej wirtualnym odzwierciedleniem tego miejsca. Myślę jednak, że w 2022 roku pojawią się kolejne ciekawe kampanie oparte o zjawisko metaverse, a najciekawsze marketingowe połączenie światów offline i online jest dopiero przed nami.

Bartłomiej Tomczyk      
SEO Specialist, DevaGroup
Asystenci głosowi i voiceboty coraz odważniej pojawiają się naszym życiu codziennym. Nie są to jeszcze rozwiązania doskonałe. Źle wykorzystywane, bywają irytujące (czy dzwonił do Was w 2021 r. automat marketingowy z ofertą fotowoltaiki?), ale widać w tej materii potężny rozwój i trudno podważyć rosnącą przydatność narzędzi głosowych. Warto więc zacząć zwracać uwagę na możliwości, jakie dają voice search, voice selling oraz aplikacje dostosowane do asystentów głosowych. Naszą rolą, jako marketingowców, będzie w najbliższym czasie nauka prawidłowego wykorzystania potencjału tego nowego kanału dystrybucji treści. Narzędzia głosowe zmienią podejście do reklamy i sprzedaży, a co najważniejsze dla mnie jako specjalisty SEO, również optymalizacji treści, zdecydowanie na rzecz naturalnego języka.

Chcecie wiedzieć więcej? Koniecznie zajrzyjcie tui: https://goldenmarketing.pl/aktualnosci/znawcy-branzy-marketingowej-o-trendach-na-2022-rok/
Więcej o konferencji: https://goldenmarketing.pl/poznan/